Yeni gelenleri gördün mü? Keşfetmek için tıkla! ›

Banner

KAYAK & KAR

ZIPLA VE KOŞ: MOGUL KAYAKTA BAŞARI İPUÇLARI

Mogul kayak, bakımlı pistlerin dışında gezinen her kayakçı veya snowboardçu için ortak zorluktur. Her ne kadar bu karlı engeller içindeki korku ve iştahı arttırsa da, inişli çıkışlı pistlerde uzmanlaşmak - veya en azından hayatta kalmak için- işte birkaç ipucu:

DOST GÖRÜNEN DÜŞMANLARINI TANI

  • DOĞAL: Fazla sayıda kayakçı ve snowboardçu üzerinden geçtikten sonra oluşan organik mogul kayak alanıdır. İnsanlar aynı pistleri ve rotaları takip etme eğilimindedir. Dönüşlerde kar birikintileri, küçük tümseklere dönüşürken, küçük tümsekler etrafındaki dar çukurlar derinleşir ve sonunda küçük bir mogul sıradağını oluşturur.
  • YAPAY: Bunlar özellikle bir amaç için tasarlanmış pistler olup, mogul kayak turnuvaları için belirli özellikleri bulunur. Gerçekten yanlış bir dönüş yapmadıkça bunlarla karşılaşman zor - yarış bittiğinde iniş çıkışlı pist genel kullanıma bırakılabilir.

MOGUL KAYAKTA TESADÜFEN MÜCADELE

Hazırlanmadan önce, seyahatin için gerekli olanlar için bir liste hazırla. Bazı önemli eşyaları unutursan, bunları ödünç almak veya kiralamak bir seçenektir - mağazalar ve arkadaşlar güzel bir kaynak olabilir. Özellikle kamp ekipmanın aylardır tavan arasında veya garajında paketli halde bekliyorsa, bunları gözden geçir. Temel ihtiyaç listesi:

Ups. Dönemeci dönmeye niyetlendiğinde, bunu yaparsın. Ya da bir snowboardçusundur. Ancak şimdi karlı tümseklerin arazisindesin ve esaretin göbeğinden başka gidilecek bir yolun yok. Akılda tutulacak birkaç ipucu:

PRATİK, MÜKEMMELE GÖTÜRÜR

Kamp eşyalarını stoklarken—özellikle sezonun ilk kampı olacaksa— arka bahçende veya evinin bir odasında minyatür bir kamp alanı kurmak iyi bir fikirdir. Amaç, doğaya çıkmadan önce ihtiyacın olan her şeyin düzgün çalıştığından emin olmaktır. Üzerinde düşünülecekler:

Hattını bul. Düşmeden önce tamamen dur. İlk 2-3 dönüşünü planla, böylece önceden nereye gideceğini bilirsin. İnerken, rotanı, önündeki 2-3 bölüme bakarak, küçük bölümler halinde planla. Geniş ve rahat dönüşler yapabileceğin, geniş ve bakımlı pistlerin aksine, mogul kayak pistleri dar alanlarda keskin dönüşleri içerdiğinden, gezinebilmen için sürekli dikkat gerektirir.

Yavaş ve istikrarlı. Kar tümsekleri, yüz üstü veya sırt üstü sert düşüşler için iyi bir seçenektir. Dağdan aşağı yuvarlanmayı önlemek için hızını kontrol et. 2-3 mogul tümsek sonrasını planlamak, bütün pist boyunca takip edebileceğin bir ritim yakalamanı sağlar.

Çukurlardan kaçın. Eğer mogullar dağcıklarsa, çukurlar da etraflarındaki vadilerdir. Doğal eğilim bu yüksek trafikli hatları takip etmektir, ancak böyle yapmak sadece hızını artırıp kontrolünü kaybetmene neden olur.

Zirveyi amaçla. Tümseklerin etrafından dolaşma, üzerinden geç. Kendini yavaşlatmak için mogul tümseğin ön tarafına doğru çık, sonra tepede dön ve arkadan aşağıya kay. Yenilen, baştan başla.

Şüpheye düşersen, bırak. Eğer hızını çok arttırdıysan - veya kontrolünü kaybetmeye başladıysan - yanlamasına diğer tarafa geç ve hızını yavaşlatmak için yavaşça rampa yukarı çık ve başka bir hat bul. Veya yeniden başlamak için dur.

PROFESYONEL İPUCU: Daha rahat mogul kayak pisti bulmak istiyorsan, daha az kar olan başka bir günü dene. İniş çıkışları daha rahat bulacak ve hızını daha kolay kontrol edebileceksin.

MOGUL KAYAKTA BİLEREK MÜCADELE

Başına ne geleceğini biliyordun. Sola veya sağa gitme seçeneklerin vardı ve sen en dirençli yolu seçtin. Bunu yapmak biraz form ve zindelik gerektirir ve sen buna hazırsın. Üzerinde düşünülecekler:

Pisti planla. Plan yap, plana uy, planı bozma. Mogul işkencesini yaşamak genellikle tüm yol boyunca takip edeceğin fiziksel ve mental bir ritme girmeyi gerektirir. Pistini bul ancak dağın sana getirecekleri hakkında hazırlıklı ol.

İniş ve çıkışlar. Düz zeminde kayak yaparken, üst ve alt bedenin geniş virajları alırken genellikle senkronize hareket eder. Tümseklerde alt bedenini özgür bırak. Kontrolü kaybetmeden teması emmesi için üst bedenini sabit ve hafif öne doğru eğimli pozisyonda tutarken, bacaklardan dizlere ve kalçaya kadar bedenini gevşek ve esnek bırak.

Denge merkezi. Basenini ayaklarının hizasında tut. Eğer botların senden biraz arkada gibi hissediyorsan, muhtemelen doğru pozisyondasın. Hızlanmana ve kontrol kaybına neden olacağı için, arkaya doğru eğilmemeye çalış. Pozisyonunu sabitle ancak tümsekten inerken şok emici olmaları açısından dizlerini biraz gevşek bırak.

Elin yukarıda olsun. Kayakçılar, merkez kuvvetini sağlamak için ellerini göğüs kafeslerinin üzerinde tutmalıdır. Ellerini yanlara indirmek arkaya yatmaya neden olur. Tümseklerin tepesinde dengeyi sağlamak ve dönerken kontrolü kaybetmemek için sopaları kullan.

Maceranı seç. Tümsekler ile deneyimin ne kadar fazlaysa, onlarla mücadele etmek için o kadar fazla seçeneğin olur. Onların tepesine çıkabilir ve oradan kayabilirsin, diğer hatları bırakarak daha geniş bir dış hattı takip edebilirsin, dönüşleri ortadan kesen iç bir hattı seçebilirsin veya en hızlı ve teknik olarak en zorlu iniş için çukurlardan hızlıca geçebilirsin.

Tümseği nasıl atlatırsan atlat, aşağıya indiğin zaman dur ve ne başardığını görmek için yukarıya bak. Bacaklarındaki bu yanma hissi, aslında zaferindir.

İstediğin, açık havada daha fazla kalmak mı? Instagram'da @Columbia1938 takip et. Veya bizim yürüyüş sayfamıza bak.